Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 5 sonuçtan 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.
Ağaç Şeklinde Aç1Beğeni
  • 1 gönderen bilalrx
dqw
  1. #1
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    dikkat Dci dizel motor yakit-kalibrasyon-ölçüm sorunları

    Yakıt Kalibrasyon Ayar Sorunları-I

    Sorun 1: Yakıt Göstergesinin dengesiz çalışması
    Çözüm 1: Molt test veya Malttes de denilen serviste bu olaya şoklama diyorlarmış, araç bilgisayara bağlanarak yakıt deposunun şamandıra ve gösterge ekranını kalibre eden bir sistemle sorunu kolayca çözmüşlerdir...

    Sorun-2 : ABS, ESP ve El Freni Işığının birlikte veya grup olarak aynı anda/ayrı bazen yandığı bir sorun..
    Çözüm-2 : Aracın ABS beyninden kaynaklanan bir sorunmuş, bu sorunu fabrikadan gönderilen yeni bir yazılımla ABS beynine yeni yazılım atarak çözmüşlerdir...Ayrıca, ABS-Airbag-ESP-Elfreni entegre çalıştığından, sisteminde gevşeklik(soket-bağlantı gevşeme-temassızlık) olduğundada olur, kontrol edilip, ayarlanırsa sorun kalkar... kontrol bu sistemlerin araç içi-koltuk altı, araçtışı bağlantı bölgelerinden yapılır... Bilgisayar bağlanınca da sorun genelde belli olur...

    Sorun 3: Farların buğu yapması
    Çözüm 3: Farların havaları alınarak buhu yapması engellenecek hale getirilmiştir.
    Bazı 4x4 lerde bu sorunlar yaşanıyor.

    Yakıt Kalibrasyon Ayar Sorunları-II

    Yakıt göstergesinin dilimlerinin deponun doluluk-boşluk durumunu dengesiz göstermesi veya yuksek ortalamada yakıt sarfı;
    Sorun sizin kullanımınzdan kaynaklanmıyor. Bunun birkaç nedeni var...
    Birincisi, şamandra ile bilgisayar arasında bağlantı sorunu.
    İkincisi, bilgisayarın kafasının karışması. Yakıt alırken içerdeki diğer ışıklar yanıyorsa, bir şekilde araç bilgisayarına yanlış sinyal gidebiliyor ve bu yüzden kafası karışabiliyormuş. Bir de, pompa tık dedikten sonra yakıt almaya devam ederseniz (birkaç lirealik değil de 3-5 litrelik) şamanranın veri göndermesinde (yani bilgisayarın depodaki belli seviyenin üstündeki yakıtı okuması) sorun olabiliyormuş.
    Üçüncüsü kalibrasyon ayarı....
    Önerim şu: Yakıt göstergesini kafaya takmayın, epeyce kullanın. Depoyu fulletebilirsiniz de. (Yakıt azaldığında ışık yandığında o ikaz doğrudur. Dolayısıyla o ikaza uyarsanız, yolda kalmazsınız. En garantisi, her mazot alışınızda günlük km.yi sıfırlamanız. Böylece aracın harcadığı yakıtı da ölçmüş olursunuz.) Fakat pompa tık dedikten sonra doldurtmayın.Fazlası depo tahlıyesınden yolda giderken akar zaten... Birkaç bin km. olduktan sonra dengesizlik devam ederse, servise uğrayın, resetlesinler... Resetlemeyi siz de yapabilirsiniz ama servis yapsın.
    Yine devam ederse, (5-10 bin km. sonra) serviste kalibrasyon ayarı yaptırın.
    GEREKİRSE, 6-8 bin km. civarında rodaj sonrası resetleme olur… 15-20 bin km bakımında kalibrasyon ayarı talebe bağlı yapılır.

    III-Yakıt dengesizlikleri;
    Dizel Yakıtın, rodaj(enaz 5.000.km.üstü) dışında, ortalama ustunde sürekli sarf olması, araçta turbo-pompa-enjektör-yakıt sistem arızası-uyumsuzluğu-kaçağı olabilir... Hatta mekanık sorunlar (şaft,şanzuman,balata,vs..) servis kontrolü gerekir...
    Konu bilalrx tarafından (12-11-2013 Saat 03:11 PM ) değiştirilmiştir.
    Serkan Bey bunu beğendi.
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  2. #2
    AnGaRaLı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ufuk TAŞ

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Feb 2012
    Şehir
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    12.181
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Dci dizel motor yakit-kalibrasyon-ölçüm sorunları

    Teşekkürler usta
    Para peşinde koşan insanlar yeteneksizdir, zira yetenekli insana para zaten akar. (salvador dali) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

  3. #3
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Dci dizel motor yakit-kalibrasyon-ölçüm sorunları

    gösterge test işlemleri;

    "clock takometre test" diyor da... yolbilgisayarlı araçların çoğunda yapılıyormuş anlaşılan... test sırasında kontak açarken km tuşuna veya koldaki uca basıyon, motoru çalıştırma... (test olurken kontak kapama-motor çalıştırma-elk.arıza olursa göstergeler kilitleme rıskı var)...... heyecan ve rısk yanyana....

    muhtelif testler;

    Arabayı kontak açarken km tuşu veya silecek kolu ucundaki yol bilgisayarı tuşuna aynı anda basarsanız göstergeler kendini test etmeye başlayacak, km sıfırlama tuşuna bastığınızda ise bu işlem son bulacaktır. Eğer km sıfırlama tuşuna basmazsanız bu test işleminin devam edeceğini unutmayınız.

    googleden alıntılardırr:::::

    honda için test:göstergelerin düzgün çalıştığından emin olmak için aşağıdakileri sırasıyla yapın (başlamadan önce anahtarı takın ama çevirmeyin)
    1. SEL/RESET düğmesine basılı tutun
    2. düğmeye basılı tutarken kısa farları açın
    3. anahtarı "on" (2) konumuna alın (klimanın açıldığı, aracın test yaptığı konum)
    4. 5 saniye içinde farları kapatın, tekrar açın, tekrar kapatın
    5. sonrasında 5 saniye içinde SEL/RESET düğmesini bırakın ve 3 kere arka arkaya SEL/RESET düğmesine basın ve görsel şölen başlasın
    tabii ki esas amacı şölen olmasa da sonuç öyle oluyor
    not: devir göstergesi 3 kere çok hızlı hereket edip tırk tırk diye bir ses çıkarıyor, korkmayın, devir saati ve benzin-hararet göstergeleri normale döndüğünde SEL/RESET düğmesine basarsanız tekrardan alır tüm testi, kapatmak için reset(km tuşu veya koldakı tuşa tekrar kısa bas-kapa)

    dacia göstergetest:
    21092011021 - YouTube
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

    şimdi kontak kapalı konumda iken km sıfırlama tuşuna basılı tutun ve aynı anda kontağı çevirin o esnada km kısmı boş gözükücek ve bir süre sonra ibreler felan hareket etmeye başlıyacak bazı yol bilgisayarsız araçların da aynı şekil test ımkanı varmış, km tuşundan olabılır... . testi iptal etmek için sakn kontağı kapamyn, tuşları tekrar kısa basıp testı sonlandırın, km sıfrlama düğmesine basılıyken kontağı kapattığınızda ibreler olduğu yerde duruyor ve düzelmior açıp elle düzeltmek zorunda kalırsınz.
    depodaki litreyi felan öğrenmek için km sıfırlama tuşuna tek tek bas bilgileri felan görüceksin test hiç bir zmn bitmiyor sen yine elle iptal ediyosun km sıfırlama tuşuna basılı tutman yeterli olucak. ama sakın test sırasında arabayı çalıştrmayın veya kontağı kaptmayn ibreler olduğu yerde duruyor ve düzelmiyor.yoksa göstergeyi söküp elle ayarlmanz gerekebilir.
    yani önce sıfırlama tuşuna basılı halde kontagı açıyoruz sonra bırakıyoruz o kendiliğinden çalışmaya devam ediyo sonra tekrar basıyoruz test bitiyo testi bitirmek için düğmeden elimizi çekip tekrar basmak gerekiyo ..basılı halde açıyosun sonra ibreler hareket edene kdr bırakmıyosun iptal etmek için basılı tuut ibreler tekara yerine gelince bırak tekrar basmana gerek......videoda var dikkatlice izle sıkıntı olmazbak tekarar söylüyorum sakın test aktif iken kontak kapama yapmayın uğraşırsınız sonra.

    vs vs... rısklı ve heyecanlı bir şey... adrenalinli test yanii..........

    *not; yanlış-hatalı uygulama sonuçları-sorumluluğu bize ait değildir...*
    Konu bilalrx tarafından (31-10-2012 Saat 11:23 PM ) değiştirilmiştir.
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  4. #4
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Dci dizel motor yakit-kalibrasyon-ölçüm sorunları

    Duster-4x4.1.5.dci.110.ps. aracımın çok yakma sorunu, 14.000.km. ve ilk bakım sonrası, azalmaya başladı gibi... önceden şehiriçi 10.lt/100.km civarıyken şimdi 9.ltr. civarı oldu... umarız azalır bıraz daha...(şehirdışında, 90.km geçmezsen katalog veri-6.ltr.oluyor, ayrı mevzu, şehiriçi çok kullandığımdan bana lazım olan etki ş.içi)... lastik ebatı 215.65.16 orj olup, 205.65.16 yapıp bıraz daha azaltsak diye lastiği de değişcem yakında.(üstünde conti.contac. var güzel m+s lastık...)... yazlık lastık ıyı olur gibi... bakalım... :)
    Konu bilalrx tarafından (03-10-2013 Saat 09:39 AM ) değiştirilmiştir.
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  5. #5
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Dci dizel motor yakit-kalibrasyon-ölçüm sorunları

    205-65-16 lastik taktık (3-4 aydır), araba sürüş yakıt rahatladı... şimdi ş.içi 7-7,5... ş.dışı da 120.km-üstü basarsan aynı yakıyor... ort.30-32.krş/km... benzer dizel araçlara göre gayet ıyı... bu zamanda gayet iyi yani... :)
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

1910
Views