Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 5 sonuçtan 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.
dqw
  1. #1
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    dikkat Lastik-Jant Ebatları Haklkında..(Dacia Duster 4x4)

    Dacia Duster Lastik-Jant Ebatları Haklkında;;;

    215/70/16'den büyük AT veya MT lastikler standart araçlarda sürtme yapar.
    Orginal Jant ve lastik ölçüleri 6,5 J 16 215/65 R 16 M+S
    Dacia Duster'ın Bijon Ölçüleri 5x114,3'tür.
    Jant çapı 16' x 6.5
    Bijon aralığı 5 x 114,3
    Bilezik çapı 73,1

    Bu arada kış lastiklerini 2012-Bahar fiyatları ortalama;
    Bizim ebatlarda(215/65/16) fiyat 200 ile 400lere kadar değişiyor.
    Kış lastiğinde
    Goodyear UG8 için 330 TL
    Sava Eskimo S3 için 275 TL
    Lassa Competus Winter 250 TL
    Dunlop Grandtrek SJ6 250 TL
    Starmaxx Icegripper W850 200 TL (Bu lastik için pek kötü yorum yok desen ve karışım formülü hankook w310 ile aynı ve petlas w651 in birebir aynısı
    All terrain lastikler test incelemesi;;
    Consumer Survey Results By Category
    Dacia Duster için orjinal ebatta 215/65-16 sadece 2 seçenek var
    1.General Grabber AT2
    2.Yokohama Geolandar A/T-S
    General Grabber bariz daha iyi görünüyor,Yokohama bir çok noktada gerilerde kalmış.
    Alternatif olarak 215/70-16 seçeneğinde ise 3 seçenek var
    1.General Grabber AT2
    2.BF Goodrich A/T
    3.Yokohama Geolandar A/T-S
    Detayları incelediğinizde Kar ve Buz performansı olarak General Grabber AT2 Tartışmasız lider hatta test 1.olmuş,BF Goodrich A/T ise Kar performansı olarak biraz daha geride ama Sessizlik ve konfor olarak daha iyi.Tercih noktası,neyi daha çok önemsediğimize bağlı sanırım.
    (4x4.gznbilr.den.alıntıdır)...
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  2. #2
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik-Jant Ebatları Haklkında..(Dacia Duster 4x4)

    Kış Lastiklerinin Avantajları

    Normal lastiklere göre farklı sırt desen tasarımı ve sırt karışımı ile hazırlanan kış lastikleri özellikle sıfırın altındaki hava sıcaklıklarında bile yumuşak ve dayanıklılığını koruyacak bir yapıya sahiptir. Karlı ve buzlu zeminlerde lastiğin, yola tutunmasının ve çekiş yeteneğinin standart lastiklere göre daha iyi olması için, sırt desen tasarımı ince lameli ve geniş bloklu olarak tasarlanmıştır.

    Kış lastiklerinde bulunan kış şartları için tasarlanmış özel omuz profili ıslak ve karlı zeminlerde yüksek yol tutuş elde edilmesini sağlar.
    Sırt deseninin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanı sıra özellikle silikalı sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.
    Kış lastikleri tüm bir kış sezonu boyunca, Ekim`de aracınıza takılıp Nisan`da çıkarılabilecek ve bu süre içerisinde kötü hava koşullarından dolayı oluşabilecek risklere karşı sizi güvenle koruyacak lastiklerdir. Dolayısıyla kış lastikleri karlı ve buzlu zeminlerde yere tutunmayı sağlayıp zorlu kış koşullarına çok mükemmel cevap verebilmektedirler. Aynı zamanda, kuru ve ıslak zeminlerde ise performanslarında herhangi bir azalma olmaksızın güvenle kullanılırlar. Islak zeminlerde ise suyu en hızlı biçimde tahliye ederek ve lastiğin yolla temasının devamlı olmasını sağlayarak aquaplaning (suda kızaklama) riskini en aza indirir.
    En önemli avantajı düşük sıcaklıklarda özelliğini kaybetmeyen özel sırt karışımı ile kış koşulları için üretilmiş olmalarıdır. Ayrıca sırt desenin ve omuz bloklarının dişli yapısı karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar. Bunun yanısıra özellikle silikali sırt karışımı ve kılcal kanallı blok yapısı kullanılarak ıslak zeminde mükemmel yol tutuş sağlar.

    SORU: BİR LASTİĞİN KIŞ LASTİĞİ OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?
    Kış lastiği ile ilgili RMA ve ASTM şartlarını sağlayan lastikler aşağıdaki sembolü kullanabilirler.
    “Bu sembolü taşıyan lastikler Kış Lastiğidir” diyebiliriz.

    SORU: KIŞ LASTİĞİNİN YAZ LASTİĞİNDEN FARKI NEDİR?
    Bunun nedeni sadece Kış Lastiklerinin özel profillerinin olması
    değildir.Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda
    sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır. Kış lastiklerinin ise
    üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki
    soğuk hava şartlarında kuru asfalt , kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır.

    SORU: KAR LASTİĞİ NEDİR?
    Kar Lastiği diye adlandırılan lastik fren özelliğinin yanında çekiş özelliği
    de artırılmış Kış Lastiği ’dir. RMA (Rubber Manufacturers Association)’un
    tanımlamasına ve ASTM ’nin test metoduna göre kış şartlarını temsil eden
    kaygan bir yolda yapılan çekiş kuvveti testinde “referans lastiğin” çekiş
    kuvvetinden en az %10 daha fazla çekiş kuvveti sağlayan lastikler Kış
    Lastiği sembolünün yanında M+S veya M S veya M/S işaretleri
    taşıyabilmektedirler. Aşağıdaki sembolleri birarada taşıyan lastiklere
    “ M+S Kış Lastiği “ veya “Kar Lastiği” diyebiliriz:M+S

    SORU: M+S LASTİKLERİ KIŞ LASTİĞİ SAYILIR MI ? “Dört Mevsim Lastiği “ M+S ‘in ancak Kış Lastiği sembolünü taşıyorsa Kış
    Lastiği olarak değerlendirilebileceği, öte yandan M+S lastiklerinin yazın iyi bir
    Yaz Lastiği, kışın da iyi bir Kış Lastiği görevini göremeyeceği mutlaka
    bilinmelidir.

    SORU: KAR YAĞMIYORSA KAR LASTİĞİNE NEDEN İHTİYAÇ OLSUN?
    KAR YAĞINCA YAZ LASTİKLERİNE ZİNCİR TAKARIM YANLIŞ MI? RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
    Kış Lastiği Risk Yönetimi , Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
    Ne kadar çok Risk Yönetimi , o kadar az Kriz Yönetimi.
    Kış Lastiği , kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
    yola tutunmasını artırmakta , aşırı buzlanma olmadığı sürece
    aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
    Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma
    veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış
    Lastiği riskleri azaltmaktadır.
    Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı
    yolda tutamamaktadır. Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık kar zinciri
    takma ihtiyacı duymakta ,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde
    ise çıkarılmak zorundadır.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİN SADECE ÇEKİŞİN OLDUĞU TEKERLEKLERE
    TAKILMASI YETERLİ MİDİR ?
    HAYIR !
    Kış lastikleri dört tekerleğe de takılmalıdır , çünkü aracın en kısa mesafede
    durması gitmesinden daha önemlidir. İyi bir fren performansı ve kararlılık
    için 4 tekerlekte de Kış Lastiği şarttır.

    SORU: KARAYOLLARI TRAFİK KANUNUNDA “KIŞ LASTİĞİ ”TANIMI
    VAR MIDIR?
    HAYIR !
    Karayolları Trafik Kanunu’nda “Kış Lastiği” yer almamaktadır, ancak
    30.maddede yeralan ;
    “Araçların, esasları yönetmelikte belirtilen şekilde ve tarzda teknik şartlara uygun
    durumda bulundurulması zorunludur”
    cümlesi ilgili Yönetmelikte yeterli bilgi olmadığı için Trafik Polisi ve Trafik
    Jandarmasına;
    “kışın bazı kaygan yollarda kış lastiği yeterlidir,zincir istenmeyebilir ”
    şeklinde yorum yapma sorumluluğu yüklemektedir.

    SORU:KIŞ LASTİĞİNİ ÖNCELİKLE HANGİ RESMİ VEYA ÖZEL ARAÇLAR
    TAKMALIDIR?
    Kışın sıcaklığın 7 °C’ın altında geçtiği yerlerde Ambulans ,İtfaiye, Belediye
    araçları, Polis ,Jandarma, Okul servisi, Taksi gibi görev araçlarına ve tabii
    ki Şehiriçi- ve Şehirlerarası Yolcu Otobüslerine kar yağmadan , yollar buz
    tutmadan , henüz kışın başında iken Kış Lastiği takılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKILI BİR ARACA ZİNCİR TAKILIR MI?
    TAKILIRSA HANGİ DURUMLARDA TAKILMALIDIR?
    TAKILABİLİR!
    1) Trafik yetkililerinin talebi durumunda,
    2) Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda özellikle
    yokuş aşağı inişlerde aşağıdaki deneme yapıldığında sonuç
    olumsuzsa;
    - aracın hızı ve vitesi o şekilde seçilmelidir ki, gaz pedalı
    bırakıldığında araç blokajsız yavaşlamalı, gaza basıldığında
    patinajsız hızlanmalıdır.
    3) Aracın hızının düşürülmesine karşın aşağıdaki durumlar devam
    ediyorsa;
    - Fren sırasında ABS’nin ,
    - gaza basıldığında ASR’nin ve
    - dönemeçlerde ESP’in kendiliğinden
    çok sık devreye girmesi
    sınır değerlere de çok sık ulaşıldığı anlamına gelir.
    Tehlikeli durum oluşmadan araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere kar
    zinciri takılmalıdır.

    SORU: ABS / ASR / ESP OLAN ARAÇLAR KIŞ LASTİĞİ TAKMALI MIDIR?
    EVET !
    ABS/ASR fren ve çekiş güvenliğini arttıran teknik bir üstünlüktür,
    ancak ABS/ASR fizik kurallarını değiştiremez. Yani tekerlekle yol
    arasındaki sürtünme katsayısını değiştiremez, kötü lastiklerle buzda
    fren mesafesini kısaltamaz.
    ESP de hareket sırasında sürücünün hareket çizgisinden çıkma eğilimi
    gösteren aracın frenlerini kullanarak tekrar çizgisine girmesini sağlayan
    kararlılığı artıran bir sistemdir. Bu sistemin başarısı için lastiklerin yola
    tutunmasının iyi olması şarttır. Kışın bu araçlar da Kış Lastiği kullanmalıdır.

    SORU:4X4 ARAÇLARIN KIŞ LASTİĞİ TAKMASINA GEREK VAR MIDIR?
    EVET!
    Yaz lastikleriyle donatılmış dört tekerden çekişli (4x4) bir araç rahatlıkla
    kalkış yapabilmekte ve kısa sürede yüksek hızlara çıkabilmektedir, fakat
    fren sırasında durma mesafesi aşırı uzamaktadır yani ;
    “gittiği gibi duramamaktadır”.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır :
    Fren sırasında tüm araçlar dört tekerlekten fren yapmaktadır , yani araçlar
    eşittir. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle
    4x4) araç sahiplerine (Kış Lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz
    bundan vazgeçmeleri , kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini
    tehlikeye sokmamalarıdır.

    SORU:NEDEN DÖRT TEKERDEN ÇEKİŞLİ VE ELEKTRONİK GÜVENLİK
    DONANIMLARINA SAHİP ARAÇLARIN İKİ TEKERDEN ÇEKİŞLİ
    ARAÇLARA GÖRE DAHA ÇOK KIŞ LASTİĞİ GEREKSİNİMİ VARDIR? Çünkü dört tekerden çekişli ve elektronik güvenlik donanımlarına sahip
    araçlar, iki tekerden çekişli araçlara göre çok daha çabuk hızlanabilmekteler ,
    daha yüksek hızlara ve fiziksel sınırlara ulaşabilmekteler, ancak fren sırasında
    tüm araçlar eşit durumda oldukları için “gittikleri gibi duramamakta” dırlar.

    SORU: YAZ LASTİĞİ TAKILI 4X4 ABS/ASR VE ESP’Lİ BİR ARAÇ ,
    KIŞ LASTİĞİ TAKILI ÖNDEN ÇEKİŞLİ VE ABS’Lİ BAŞKA BİR
    ARAÇ KARLI BİR YOLDA KARŞILAŞTIRILDIĞINDA HANGİ ARAÇ
    DAHA GÜVENLİDİR?
    FREN AÇISINDAN KIŞ LASTİKLİ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARAÇ !
    Kış Lastikleriyle donatılmış önden çekişli bir aracın Yaz lastikleriyle
    donatılmış dört tekerden çekişli 4x4 bir araca göre daha güvenli
    olduğunu herhalde pek azımız biliyordur.
    Bunun çok basit bir nedeni vardır : Fren sırasında bütün araçlar dört
    tekerden fren yaptıkları için eşittirler.
    Yaz lastikleriyle donatılmış 4x4 bir araç “gittiği gibi duramamaktadır” yani
    fren sırasında fren mesafesi aşırı uzamaktadır. Öte yandan Kış
    lastikleriyle donatılmış tek dingilden çekişli bir araç “gittiğinden daha iyi”
    durabilmektedir.

    SORU: TÜRKİYE’DE YAZ - KIŞ LASTİĞİ KARŞILAŞTIRMASI YAPILDI MI?
    EVET !
    4 Mart 2005’de FRENTEKNİK Test Laboratuvarı ve OLTAŞ / CONTINENTAL
    tarafından ABS test pisti üzerinde (k=0.2 kara yakın sürtünme katsayısı)
    80 km/h hızda yapılan karşılaştırma testinde:
    kış lastikleri ile 65 m yaz lastikleri ile 80 m ölçülmüştür.

    SORU: KIŞ LASTİĞİ TAKARKEN YAZ LASTİĞİNDEN FARKLI
    (ÖLÇÜ, HIZ VE YÜK SINIFI ) BİR LASTİK TAKILABİLİR Mİ?
    Araç üreticisinin önerdiği ve standart yaz lastiğinin özelliklerine sahip Kış
    Lastiği takılmalıdır. Ancak üretici tarafından tavsiye verilmemişse ;
    - çapı aynı ancak genişliği daha az olan kış lastikleri kullanılabilir.
    - Yük Sınıfı kesinlikle aynı olmalıdır.
    - Hız sınırı daha düşük bir Kış Lastiği kullanılacaksa , Kış Lastiğinin bu
    düşük hız sınırından dolayı sürücü kilometre göstergesine yapıştırılacak bir
    çıkartma ile uyarılmalıdır.

    SORU: KIŞ LASTİKLERİNİN SAKLANMA ÖMRÜ NE KADARDIR ?
    Beş yıldır. Bu süreyi geçen kış lastikleri işlevsel açıdan zayıflamaktadır.

    KAYNAK : Alpay Lök ( Mak.Y.Müh.) - [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]




    Ufaltılmış ön izleme resmi



    Ufaltılmış ön izleme resmi



    Bristone Lastik den alıntıdır....
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  3. #3
    AnGaRaLı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ufuk TAŞ

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Feb 2012
    Şehir
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    12.181
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik-Jant Ebatları Haklkında..(Dacia Duster 4x4)

    Ince detaylarını öğrenmek isteğim bir konuydu iyi oldu
    Para peşinde koşan insanlar yeteneksizdir, zira yetenekli insana para zaten akar. (salvador dali) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

  4. #4
    pendikli_fb
    pendikli_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Guest

    Standart Cevap: Lastik-Jant Ebatları Haklkında..(Dacia Duster 4x4)

    Güzel Paylaşım.

  5. #5
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik-Jant Ebatları Haklkında..(Dacia Duster 4x4)

    kış lastik günceli +
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

4140
Views