Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 5 sonuçtan 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.
dqw
  1. #1
    Refresh !
    Refresh ! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Guest

    Standart RENAULT Megane RTE 1.6 16V

    Genel Bilgiler

    Yenilenen görünümünün yanı sıra, daha iyi yol tutuş sağlayan süspansiyon sistemiyle donatılan Megane, performansıyla da dikkat çekiyor. Megane yeni 16 supaplı motoru ve düşük yakıt tüketimiyle kullanıcısını memnun edebilecek bir otomobil. Geniş iç mekanı ve büyük bagajı Megane´ın avantajlı olduğu yönler.

    Renault´nun yeni bir yüze kavuşturduğu Megane ailesi ağustos ayının ikinci yarısında Türkiye´de de satışa sunuldu. Türkiye´de üretilen sedan versiyonda makyajın yanısıra teknik değişiklikler de yapıldı. Megane Sedan´ın 1.6 litre 90 HP ve 2.0 litre 115 HP´lik benzinli motor seçeneklerine 1.6 litre 110 HP´lik 16 supaplı motor da katıldı. Bu üç benzinli motorun yanısıra 1.9 litre 100 HP´lik direkt enjeksiyonlu turbo dizel motor da Megane Sedan´da kullanılıyor.

    Karoser, iç mekan
    Megane´da yapılan görsel değişiklikler otomobilin profilinde bir farklılık yaratmamış. Özellikle önde yoğunlaşan makyaj çerçevesinde farlar, motor kaputu, çamurluklar ve tampon yeniden tasarlanmış. Badem formlu farlar, daha şişkin motor kaputu, motor kaputuna entegre kanat şeklindeki, krom çerçeveli iki adet hava ızgarası ve ızgaraların arasına yerleştirilen Renault amblemi daha şık bir görünüm sağlamış. Arkadaysa rengi değiştirilen stop lambaları, krom bagaj çıtası ve yeni tasarım tampon dikkat çekiyor. Bu değişiklikler Megane´ın boyutlarında önemli bir değişiklik yaratmamış. Yeni Megane 4436 mm´lik boyuyla eskisinden 4 mm daha kısa. İç mekanda yapılan en önemli değişiklik yeni gösterge tablosu. Sağdaki büyük hız göstergesiyle soldaki motor devir göstergesi arasına ikaz lambaları yerleştirilmiş. İkaz lambalarının üst kısmındaki boşluğa yakıt ve motor harareti göstergeleri konumlandırılmış. Bunun dışında kokpitte iki değişiklik göze çarpıyor. Bunlardan ilki daha köşeli hale getirilen orta konsoldaki havalandırma ızgaraları ve yeni direksiyon simidi. Üç kollu direksiyon simidi ele eskisinden daha iyi oturuyor. Megane´ın sınıfındaki en büyük hacimlerden birini sunan 510 litrelik bagajı arka koltuklar yatırılarak genişletilebiliyor.
    Motor, performans
    Renault Megane 1.6 16V´nin yeni nesil K4M kodlu motoru daha önce Clio, Scenic ve Laguna´da kullanılmaya başlanmıştı. Üstten çift egsantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı motor 5750 d/d´de 110 HP güç, 3750 d/d´de 148 Nm tork üretiyor. Bu değerler aynı silindir çapı ve stroğa sahip (79.5 mm x 80.5 mm) 8 supaplı K7M motorun değerlerinden daha iyi. K7M, 5000 d/d´de 90 HP güç, 2500 d/d´de 137 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde biraz ağır kalan 16 supaplı motor 2000 d/d´den sonra canlanmaya başlıyor. Üst devirlere doğru bütün gücünü sergileyen yeni motor, yüksek devirlerde gürültülü çalışıyor. Megane 1.6 16V, hızlanma testlerinde 0´dan 100 km/s hıza 10.2 sn´de ulaştı. Bu değer 1.6 litre motorlu bir aile otomobili için oldukça iyi. Ara hızlanmalardaysa düşük devirlerdeki ağırlık kendini biraz hissettirdi. 60 km/s´den 100 km/s´ye hızlanmada 4´üncü viteste 10.4 sn, 5´inci vitesteyse 13.7 sn´lik değerler kaydedildi. Megane´ın 90-120 km/s hızlamada 4´üncü viteste elde edilen 7.8 sn´lik derecesi dikkat çekici. Aynı hıza 5´inci viteste 10.6 sn´de ulaşıldı. Yeni Megane´ın yakıt tüketimi performansından daha başarılı. Testimiz boyunca 8.2 litre yakıt tüketen Megane 60 litrelik deposuyla 731 km menzile ulaşabiliyor. 90 HP´lik versiyondan daha yüksek performans sergilemesine karşın 0.4 litre daha düşük olan yakıt tüketimi yeni motorun başarısını gösteriyor.
    Kullanım, konfor
    Yeni Megane Sedan´daki en önemli değişikliklerin başında süspansiyon sistemi geliyor. Daha önce arkada 2 torsiyon kollu süspansiyon sistemi kullanılırken yeni Megane´da 4 torsiyon kollu süspansiyon sistemine geçildi. Bu sistem daha iyi yol tutuş özellikleri sağlıyor. Eskisinden daha sert olan süspansiyon sistemi konfordan da fazla taviz vermiyor. Yine Türkiye yol şartlarına göre modifiye edilen süspansiyon sisteminde Avrupa´dakilere oranla daha fazla konfor sağlayan ve dayanıklı amortisörler kullanılmış. Otomobilin arka kısmı Avrupa´dakilerle aynı yüksekliğe indirilirken ön kısmı Türkiye yol şartları göz öününde bulundurularak 8 mm yüksek tutulmuş. Yapılan bu değişikliklerin yol tutuşa katkıları bariz olarak hissediliyor. Virajlarda daha az yatan Megane, ağırlık transferinin azalması sayesinde izine daha sadık hale gelmiş. Yüksek hızlardaki stabilitesi de iyileşmiş. 14 inçten 15 inçe yükseltilen jantlar da yol tutuşa katkıda bulunuyor. 15 inçlik jantların dezavantajı daha fazla yol gürültüsünün kabine yansıması. Ayrıca süspansiyonun darbe emişi de yeterli düzeyde. Yüksek hızlarda güvenli sertliğe sahip hidrolik direksiyon sistemi istenilen tepkileri zamanında veriyor. Yüksek devirlerde motor gürültülü çalışıyor ancak 130 km/s´ye kadar bu iç mekandaki ses düzeyini fazla etkilemiyor. 130 km/s sabit hızda 5´inci viteste elde ettiğimiz 69 dB(A)´lık değer sınıf ortalamaları içinde. Megane´ın yüksek arka kısmı geri manevralarda otomobilin bittiği yeri göremeyen sürücü için sıkıntı yaratabiliyor. Ancak bu modern birçok otomobilin ortak sorunu. Çift açılı sol ayna ölü nokta sorununu en aza indiriyor. Renault´nun hala vazgeçmediği küçük pedallar özellikle ani frenlerde biraz sorun yaratıyor. Megane´ın daha gelişmiş bir ABS´yle donatılan fren sisteminde önde hava kanallı diskler, arkada kampanalar bulunuyor. Kolay dozlanan fren sistemi 100 km/s hızda giderken yapılan panik frenlerde otomobili 42 metrede durdurabiliyor. Bu duruş mesafesi güvenli kabul edilebilir.
    Test ve Teknik Veriler
    STANDART DONANIM
    Çift havayastığı, ABS, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, yükseklik ve bel destek ayarlı sürücü koltuğu, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli ön camlar, elektrikli ve buğu çözücülü dış aynalar, yol bilgisayarı, asimetrik katlanabilen arka koltuk, far yükseklik ayarı, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, üçüncü fren lambası
    FABRİKA VERİLERİTEST VERİLERİMotor :Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 16 supaplı, üstten çift egzantrikliHızlanmaMotor Hacmi :1.598 cc0-50 km/s :3.6 snÇap/Strok:79.5x80.50-100 km/s :10.2 snSıkıştırma Oranı :100-130 km/s :17.8 snMotor Gücü :5750 d/d'de 79 kW (110 HP/DIN)Esneklik (60-100 km/s)Max. Tork :3750 d/d'de 148 Nm4. Viteste :10.4 snVites Oranları :1-3.36, 2-1.86, 3-1.32, 4-1.03, 5-0.82, geri-3.555. Viteste :13.7 snSon Dişli :4.09Max. Hız198 km/sFrenler :önde hava kanallı disk, arkada kampanaDönme Çapı :11.4 mBagaj :510İç GürültüBoyut :4436 / 698 / 14203.Vites 50 km/s :61 dB(A)Ağırlık :1.115 kg4.Vites 100 km/s :66 dB(A)Lastikler :185/60 R 155.Vites 130 km/s :69 dB(A)100 - 0 km/s ve süresi :42 m/3.3 snTest Tüketimi :8.2 lt/100kmDepo Kapasitesi :60 ltMenzil :731 km

  2. #2
    alpay_emir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acemi


    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    May 2010
    Şehir
    bilecik
    Mesajlar
    1
    Otomobiliniz

    Standart Cvp: RENAULT Megane RTE 1.6 16V

    arkadaşlar bende megan 1 2000 model araba var ve bagaj çıtası ktom olan alınmış yani söküldü servis 270 diyo daha ucuz nerden bulurum bilen varsa söylesin
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
    www.RenaultClubTR.com

  3. #3
    Özgür Çetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    RCT RADYO SPİKERİ

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Jan 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesajlar
    3.502
    Otomobiliniz

    Standart Cvp: RENAULT Megane RTE 1.6 16V

    İyi geliştirilme gösterildi
    Yalnız bir dipnot vereyim majyajsız kasa(98-99)Makyajlı kasaya göre daha saglam oldugunu,Araçta kasa degişiminde kaputun daha ince oldugunu söyleyeyim,ben degil sanayicilerde söylüyor

    Ek olarak Majyajlı kasanın makyajsız kasadan 5 ile 10 cm arasıd aha kısa oldugu
    Bu Hayatta 3 Şeyi Severim Yeğen
    1)Amerikan Doları 2)Rus Kızı Ve 3.sü yeğen)FRANSIZ ARABASI



    9915.ÜYE

  4. #4
    Mesmaygu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ADMİN (Yıldıray YEL)

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    7.665
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Cvp: RENAULT Megane RTE 1.6 16V

    Alıntı serkanemin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam merhabalar sitede daha yeniyim.pazar günü yani 2 gün önce 1999 model 1.6 rte megane aldım fazla özellik yok.siz megane ii tanıyorsunuz bunlarda içerden bagaj açma özelligi varmı ben bulamadım nerede oluyor acaba bana bi yardım cı olurmusunuz lütfen...

    Bu modellerde bagajı içeriden açma özelliği bulunmuyor.Merkezi kilite bağlıdır.Anahtar Kumanda yardımıyla açılabiliyor.Bu arada aramıza hoşgeldin.Üye tanıtım bölümünde kendini ve racını tanıtırsan,seni daha yakından tanıma şansı verirsin bizlere.tşk.
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

    >>...Renault Megane II 1.5 Dcı 100 bg Privillage 2008...<<

    "Harâbât ehlini hor görme sakın,Nice defineye mâlik viraneler var".



  5. #5
    ibrahim44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acemi


    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2013
    Mesajlar
    6
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: RENAULT Megane RTE 1.6 16V

    2000 model megane 1 rte arac aldım arkadaslar.
    kullanma kılavuzuna ihtiyacım var.

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

6276
Views