Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 10 sonuçtan 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
dqw
  1. #1
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.466
    Otomobiliniz

    Standart Performans hava filtreleri uygulamaları

    PERFORMANS HAVA FİLTRELERİ UYGULAMALARI

    En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.





    Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.

    1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
    2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
    3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.

    Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
    Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.



    Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

    Avantajları, dezavantajları
    Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
    Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, çok iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km'de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.

    Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Simota,Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.


    Kaynak : MODİFİYE AKLIMDA
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  2. #2
    cHndGn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Cihan Doğan

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Oct 2012
    Şehir
    İzmir
    Yaş
    22
    Mesajlar
    307
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    güzel bi paylaşım olmuş teşekkürler.
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
    25.11.2012 İzmir'de çok sağlam toplandık..
    Erkekler için debriyaj tazelemek neyse kadınlar içinde makyaj tazelemek o'dur. 【ツ】
    Trafik kurallarına uyalım.

    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] & [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] hesaplarım.
    Araç: 2007 Model 1.4 Clio Sedan.
    Karabağlar\İzmir
    HB 6429

  3. #3
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.466
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    Performans filtrenin normal filtreden farkı nedir?
    Normal filtreler kağıt, performans filtreler ise pamuk veya sünger bazlıdır. Pamuktan yapılan filtrelerin özel bir yağ sayesinde uzun ömürlü olmaları ve hava geçirgenliği, tozu filtre etme kapasiteleri arttırılmıştır.

    Böylelikle yakıtın daha fazla temiz hava ile karışımının sağlanarak, (motorun daha rahat hava almasıyla) motor gücünü artırması ve benzin tasarrufunu ortaya çıkarmasını tek bir yerden değil her açıdan motora taze hava girmesini sağlayarak (açık filtre için) mümkün kılmıştır.

    Kağıt bazlı standart filtre ise daha az hava geçirir. Gözenekleri çabuk dolar. Kısa sürede tıkanınca performansın düşmesine, fazla benzin sarfiyatına neden olur. Sıkça yenilenmesi gerekir.

    Bir performans filtrenin, standart filtreye oranla daha fazla hava akışı sağlayabildiği görülür.

    Günümüzde motorlar elektronik işletim sistemleriyle donatılmış durumda. Yani en basit sekliyle motorun belirli devirlerde belirli zaman aralıklarında alacağı ve dışarı atacağı hava miktarı bu chip teknolojisiyle sağlanıyor. Direkt filtre uygulamasında bu sistem motora fazla hava girişini desteklemezse, otomobilin yapılan uygulamaya duyarsız kalabileceği gibi arıza yapması riski akla geliyor. Aslında bu tip filtreleri uygulayacağınız arabaya göre üretilmiş olanını alıyorsunuz ama yine de riski göze almamak ve arabanızın motor + performansına yapacağınız her türlü değişiklik için yetkili servise veya bu işleri gerçekten bilen ve uygulayan bir firmaya başvurmak yerinde olacaktır.

    Bazı Ayrıntılar
    Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa benzin sarfiyatı azalıyor ve yine az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor. Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel. Sanki bir GSi-GTi tipi otomobil kullanıyormuş hissi veriyor. Zaten olay seste bitiyor. Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayarak motoru rahatlatıyor ama gücü max.%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp).

    Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz. Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil. Ancak benzin tasarrufu konusunda çok işe yarıyor. Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz. Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza ve sürüş güvenliğinize müthiş katkıda bulunmanızı sağlıyor.Bu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor. Yan koltuğunuzda oturan bir kişinin sizi uyarması gibi bir şey.

    Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşürür. Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon baca havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz. Böylece karşıdan gelen hava direkt filtre ile buluşur. (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli)

    Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi.

    Açık hava filtresine alternatif olarak arabanın orijinalinde kullanılan normal filtre ile aynı boyutlardaki kutu içi performans hava filtresi kullanılabilir. Bu da benzin tasarrufu ve performans sağlar. Daha uzun ömürlüdür. Fakat sesi unutun. Sıcak havayı emen bir açık filtre ile mukayese edersek tabii ki kutu içi performans filtre (hatta standart filtre bile) daha iyidir.

    Sözün özü: Şimdi mevsim yaz. Ses isteyene açık filtre, performans isteyene kutu içi performans filtre. Kutu içi filtre performansta her zaman bir adım önde.

    20 dakika otomobili kullanıp bir kenara çekin, kaputu açın. Kaput altında ne kadar sıcak bir havanın bulunduğunu hissedeceksiniz. Filtre, sıcak havayı emerse performansı düşürür demiştik. Bizce en iyisi yine kutu içine dönmek. Kutu içi performans hava filtresi sessiz olacak ancak, daha iyi performans verecek ve daha uzun ömürlü olacaktır.İkide birde temizlik de gerektirmeyecektir.

    Sonuç olarak performans filtre, sıkça hava filtresi değiştirme maliyetinden kurtaran ve çok güzel ses veren max. +%5 hp'lik basit bir modifikasyon için iyi bir çözüm. Filtrenin suyla temasından kaçınmak (ancak marka ve modele göre sudan etkilenmeyen de var, etkilenen de var) ve temizlik için basınçlı hava uygulamamaya dikkat edilmesi gerekiyor.

    Filtrenin temizliğini satılan temizlik kitlerinden alıp yapabilirsiniz. Bu arada açık filtre çabuk kirleniyor. Kutu içi ya da açık filtrenin temizliği birbirinin aynı. Temizlik kitinden 2 parça çıkıyor. Birisi temizleyici; deterjan görevi gören sıvı sprey, öteki yağ (sprey veya damlatma tipinde).

    Performans Hava Filtrelerinin Temizlik Safhaları
    Filtrenizi Temizleyici Spreyle iyice ıslatın. Pisliğin aktığını göreceksiniz (5 dakika içinde)

    15 dakika bekleyin, sonra soğuk su ile durulayın. (Sakın sıcak su kullanmayın.) Durulama işlemini yaparken, suyu temiz yüzeyden kirli yüzeye doğru kullanın. Yani koni şeklindeki filtreye suyu içeriden dışarıya doğru verin. Musluk altında yapın, daha kolay oluyor ama suyun kireçli (klorlu) olmamasına ve basınçlı akmamasına dikkat edin.

    Doğal kurumaya bırakın. Bırakın oda sıcaklığında kendi başına kurusun. Fön makinası kalorifer-soba gibi ısı kaynakları kullanmayın yoksa filtreye veda edersiniz.

    İyice kuruduktan sonra ki bu yaz mevsiminde 1 gece sürer, yağlama spreyi ile filtrenin her tarafı yağ rengini (K&N=mat-kırmızı, GREEN=yeşil) alana kadar yağlayın. Hepsi bu kadar basit. Veya ben uğraşamam diyorsanız satın aldığınız yerde muhtemelen ücret karşılığı bu hizmet veriliyordur.

    Hava filtresini zamanında değiştirin!
    Hava filtresinin görevi, her türlü hava şartında motoru sıkıştırmadan gerekli olan havayı iletmek ve nefes aldırmaktır. Hava filtresinin aracın fazla yakıt tüketmesinde direkt etkisi vardır.

    Tıkanmış bir hava filtresi aracın maksimum beygir gücüne ulaşmasını engellediği gibi aracın fazla yakıt tüketmesine de neden olur. Motorda güç kaybına neden olur

    Motorda basit bir yedek parçaymış gibi görünen hava filtresi kirlendiğinde, motora kirli hava girmesine neden olur. Motora kirli hava girdiği için oksijen miktarı yetersiz kalır ve silindirlerin içindeki yanma kalitesi de azalır.

    Yakıtın tamamını yakacak düzeyde oksijen olmadığından silindirlerin içindeki ateşleme sonucunda oluşan patlama ve yanma yetersiz kalır. Bu da motor motorun maksimum torka ulaşmasını engeller ve motorda güç kaybına neden olur.

    Yakıtınız israf olur
    Otomobilinizin hava filtresi kirlenmişse, ne kadar gaza yüklenirseniz yüklenin, motora yeteri kadar oksijen girmediğinden, yakıtın çoğu yanmadan egzoztan çıkar. Yani bir anlamda yakıtınızı sokağa dökmüş olursunuz.

    Motorun ömrü azalır
    Sürekli kalitesiz hava filtresi kullanmak da motorun ömrünü azaltır. Motorun ideal çalışması için iyi bir hava filtresi aracılığıyla motorlardaki silindirlere kaliteli hava girmesi, kaliteli yakıt kullanılması ve hava-yakıt karışımının iyi olması gereklidir.

    Hava filtresi ne zaman değiştirilir?
    Hava filtresi normal koşullarda 10 bin kilometrede bir yapılan periyodik bakımlarda değiştirilir. Ancak tozun, toprağın bol olduğu Türkiye'de 5 bin km'de bir hava filtresini değiştirmek gerekir.
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  4. #4
    anyhill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çavuş

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2013
    Şehir
    Silopi/Şırnak
    Yaş
    32
    Mesajlar
    575
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    son bakımdan bu yana 4200 km yol yaptım, filtreyi değiştirme zamanım gelmiş mi :)

  5. #5
    sulkor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    OnBaşı

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Aug 2013
    Şehir
    Sivas
    Yaş
    26
    Mesajlar
    369
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    Abi yazıyı okudum tam kapalı performans takmaya karar verdim fiyatına baktım vazgeçtim :) bi 10.000 bakımı kadar masraflıymış :)
    "İster kral, ister köylü olsun, dünyada en mutlu insan evinde huzur olandır. "
    ''Para herşeyi yapar diyen adam, para için her şeyi yapan adamdır. ''
    "Dünü geçmiş yapan yaşanmış olmasıdır.Yarını gelecek yapan hayallerimizdir.Bugünün önemi ise dün yaşadıklarımızdan çıkardığımız tecrübelerle,yarına yani hayallerimize ulaşmak için vereceğimiz mücadelenin başlangıcıdır.O gün de bugündür.

  6. #6
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.466
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    Alıntı anyhill Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    son bakımdan bu yana 4200 km yol yaptım, filtreyi değiştirme zamanım gelmiş mi :)
    Filtreyi kontrol ettiğinde, kararmışsa veya ikaz göstergesinde ikaz varsa, veya çekiş-yakıt düzeni değişmişse, değiştirmek gerekir...genelde 5.000.km.de randıman düşüyor...

    Alıntı sulkor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi yazıyı okudum tam kapalı performans takmaya karar verdim fiyatına baktım vazgeçtim :) bi 10.000 bakımı kadar masraflıymış :)
    performans filtre ilk alışta pahalı (100.TL den başlıyor) ancak temizle kullan sistemi sayesinde 1-2 senede amorti oluyor... :)
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  7. #7
    sulkor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    OnBaşı

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Aug 2013
    Şehir
    Sivas
    Yaş
    26
    Mesajlar
    369
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    Alıntı bilalrx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtreyi kontrol ettiğinde, kararmışsa veya ikaz göstergesinde ikaz varsa, veya çekiş-yakıt düzeni değişmişse, değiştirmek gerekir...genelde 5.000.km.de randıman düşüyor...


    performans filtre ilk alışta pahalı (100.TL den başlıyor) ancak temizle kullan sistemi sayesinde 1-2 senede amorti oluyor... :)
    Bana söylemeyin böyle ürünleri elim ayağım titriyor dayanamıyorum gidip alasım geliyor abi :)
    "İster kral, ister köylü olsun, dünyada en mutlu insan evinde huzur olandır. "
    ''Para herşeyi yapar diyen adam, para için her şeyi yapan adamdır. ''
    "Dünü geçmiş yapan yaşanmış olmasıdır.Yarını gelecek yapan hayallerimizdir.Bugünün önemi ise dün yaşadıklarımızdan çıkardığımız tecrübelerle,yarına yani hayallerimize ulaşmak için vereceğimiz mücadelenin başlangıcıdır.O gün de bugündür.

  8. #8
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.466
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    evet, perfortmans titreme yapar... :)
    benim araca göre kutu içi pert. bulsam hemen takacam.. 3 ayda bir değişmekten bıktım... dizel-turbo da daha çabuk kirleniyor...
    geçen sarı stnd.hava filtresi takmışız oda belli geçirgenliğe sahipmiş, havası yetmedi, filtr.ıkazı yaktı..beyaz filt. taktık rahatladı...
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  9. #9
    erenkelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acemi


    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Dec 2013
    Mesajlar
    9
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    98 megan 1 8 valf açık hava filtresi takınca aracım stop ediyor gaza basınca rolantida çalışıyor ama ? ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz

  10. #10
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.466
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Performans hava filtreleri uygulamaları

    araç LPG olunca fazla hava çekişi ayarı bozuyor... ıyı bır LPG ustasına ayar yaptırman lazım...
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

669
Views