Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 2 Sayfadan 1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Toplam 14 sonuçtan 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.
dqw
  1. #1
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    iceri Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    bu konuya açıklık getirmek gerekli sanırım..bir aracın maksimum torkunu ürettiği devirde bir üst vitese geçmek araca her zaman en iyi hızlanma değerini sağlar..yani çekişin en fazla olduğu devirlerdir bu devirler..maksimum torkun üretildiği devir geçildiğinde tork azalmaya başlayacağından maximum güce ulaşılma süresi artar..dizel araçlar maksimum torklarına yakın değerleri daha geniş bir devir bandında üretirler turbo desteğiyle..aynı motor hacmine sahip aynı beygir gücünü üreten biri dizel biri benzinli iki motordan dizel olanı her zaman için daha performanslıdır bu yüzden..çünkü maksimum torkunu benzinliden daha alt devirlerde ürettiğinden maksimum gücüne de daha kısa zamanda ulaşır ..
    HEM BENZİNLİ HEM DE DİZEL ARAÇLAR, MAX TORKUN ELDE EDİLDİĞİ DEVİRLERİN BİRAZ ÜSTÜNDE KULLANILMALIDIR... MAX TORKTA VİTES DEĞİŞMEK DEĞİL, BİRAZ ÜSTÜNDE DEĞİŞİP, VİTES DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA MAX TORK DEVİRLERİNDE DEVAM ETMEK İDEAL OLANDIR...BÖYLECE MOTOR YORULMAZ YAKIT İDEAL DÜZEYDE YANAR... AKSİ HALDE ZORLANAN MOTOR AKSAMLARI-TURBO-POMPA DENGESİZ ÇALIŞIP ARIZA YAPABİLİR...YAKIT VE KURUMLAMA SORUNLARI OLUŞUR... 1750 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1750 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1750 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır...BENZİNLİ ARAÇLARDA DA MAX TORK DEVRİ ÜSTÜNDE KULLANMAK GEREKİR....BENZER MEKANIK VE YAKIT SORUNLAR OLMAMASI İÇİN...
    Dizel motorun devirli kullanma gerekliliği düşük devirlerde turbonun devreye girememesinden dolayı akıcı bir sürüş yakalayamamaktır. zorunluluk değildir. demek istediğim 1750 devir üzerinden turbo devreye girer. bu yüzden bu devirden aşşağıda motor oldukça cansızdır. devirli kullanma olayı da buradan gelmektedir. keyifli sürüşler ve akıcılık istenir ise 1750 ve üzerinde tutmak gereklidir. ...
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  2. #2
    arslan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    OnBaşı

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Jan 2013
    Şehir
    muğla
    Yaş
    35
    Mesajlar
    340
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    Teşekkürler,çok faydalı bilgiler...
    MEGANE 3 TOUCH 1.5 DCI 90 BG

  3. #3
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    daha faydalı ve ayrıntılı bilgisi olan arkadaşlar ekleme yapabilir... :)
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  4. #4
    Perfection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Teknik Destek

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Dec 2011
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2.765
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    Bende ekleme yabilirmiyim.
    www.renaultclubtr.com

  5. #5
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    tabiki ustam... :)
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  6. #6
    Perfection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Teknik Destek

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Dec 2011
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2.765
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

    Bundan 17 sene önce renault ilk yarı otomatik şanzımanın press aynalarını değiştiriken çok ilkel bir sıvı içinde olsa vites geçişleri daha iyi ve sarsıntısız olmaz mı diye düşünüyorduk. Allahın uyanık almanları DSG ilerleyen 19 sene içinde de fransızın uşakları EDGE yi keşfetti ama sillernder den yola çıkılan bu ters mantıkta devir hız ilişkini hesaplayan yazılım yazdılar. Bu devir olayını anlamak için oturcan bir otomatik şanzıman renoya süreceksin ve kaç devirde kaç hız yapamam lazım diye ezberleyecen. durum bundan ibaret. paymlaşayım dedim. fevrimi oldu. şimdi..??
    www.renaultclubtr.com

  7. #7
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    Duster 4x4 1.5.dci.110.ps.240.nm.(fab)... aracım mazotu çok yaktığından ( katalog verisi 6,5.ltr.ort...bende 9.ltr.ort.) bu vites-devir mevzusuna takığım... araştırıyorum, tam çözüm bulamadım... doğru bilen-çözen çıksa diye bekliyom... :)
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

  8. #8
    kanqoo55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ToLgaHan ÜNYELİ

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2011
    Şehir
    --B-A-F-R-A--[Ordu(Öğrenci)]
    Yaş
    21
    Mesajlar
    2.962
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    Güzel bilgiler..Teşekkürler hepinize:)
    Değişim Başladı :) Kanqoo'm Loading %55 İzlemeye Devam Edin . . . ! ! !:beguiled:

  9. #9
    Perfection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Teknik Destek

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Dec 2011
    Şehir
    Erzurum
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2.765
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    Alıntı bilalrx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Duster 4x4 1.5.dci.110.ps.240.nm.(fab)... aracım mazotu çok yaktığından ( katalog verisi 6,5.ltr.ort...bende 9.ltr.ort.) bu vites-devir mevzusuna takığım... araştırıyorum, tam çözüm bulamadım... doğru bilen-çözen çıksa diye bekliyom... :)

    Ölçümlerin doğrum.?? depodan ayırarak yapacan ölçümü.? 1 litre ile ölçecen, forrunner de kataloga bakmayacan, yanılırsın, 2 litre fazladan hesaplayacan.sebepde şu fransız uşağı demiş ki biz bu kataloğa bu miktarları yazarken;


    Hava sıcaklığı hep 22 dereceydi
    lastik basınçları normalden 2 ps daha fazlaydı
    kullanığımız yakıt en kaliteli yakıt
    rakım sıfır
    asfalt kaymak gibi
    araçta yük yok
    şöför 48 kg
    ve saatte 89 km hızı asla geçmeden test ettik ve yazdık. Türkiyede bu şartların hiç biri aşağı yukarı yok. Comman Railler yakıt seçer. boşuna çabalama clip makinasında arıza görmüyorsan devam edeceksin. durum bundan ibaret.
    www.renaultclubtr.com

  10. #10
    bilalrx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üsteğmen

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Apr 2012
    Şehir
    sakarya
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.461
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Motor Devirleri Kullanım ve Vites Atma Devri

    80 tl mazotla, şehiriçi 190-200.km anca gidiyorum...(euro4.mazotla).. euro5 mazot 170-180.km zor gidiyor...215.65.16 lastıklerı 205-195/65/16 yapacam bıraz azalır belki... motor 1.5.dci...kasa 1.500.kg... birde 4x4 şanzıman var, x2 modda olsada, motora yuku var, olacağı bu civar... ancak enucuz dizel suv tipte 4x4 de bu Duster malesef... 4x2 olan dizel dusterler 8 ltr geçmiyor ş.içinde... şanzıman ekyuk demekki... hayırlısı...
    1.6.dci.130.ps olsa bu kadar yakmaz dı... erken aldık napak...
    hERKESİN aRABASI kENDİNE gÜZELDİR..ÇiRkİN ArAbA YoKtUr BaKıMsIz ArAbA VaRdIr..:RpS_biggrin:

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Bu Konu İçin Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

1162
Views