Kullanıcı Tag Listesi

Toplam 7 sonuçtan 1 ile 7 arasındakiler gösteriliyor.
dqw
  1. #1
    MEGANE-464 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acr Designer

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2011
    Şehir
    BA
    Yaş
    20
    Mesajlar
    6.938
    Otomobiliniz

    Standart Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Lastik Basınç Sensörü (LBS) sizin için ne yapar?

    LBS Kablosuz Lastik Basinci Izleme Sistemi araçta iken sizi Lastiklerinizin durumu (HAVA BASINCI + SICAKLIGI) hakkinda bilgilendirir. Bir lastik hava kaçirir iken sizi erkenden uyararak henüz vaktiniz varken aracinizi durdurmanizi veya lastiginizi tamir ettirebileceginiz bir noktaya ulasmaniza olanak verir.

    Aracin özel otomobil veya günde 10 saat çalisan ticari bir araç olmasi önemli degildir, LBS nin size saglayacagi avantajlar;

    1. Aracin Sürüs Güvenligini Artirir.

    2. Yakit Tasarrufu Saglar

    3. Aracin Performasini Yükseltir

    4. Lastigin Ömrünü Uzatir.

    Standart Versiyon 4 adet kablosuz Lastik Içi Sensör, 1 adet dijital gösterge, 1 adet ana islemci beyninden olusur. Sensörler ve ana beyin arasinda herhangi bir kablo baglantisi yoktur.

    LBS Nasil Çalisir?

    Sürüs esnasinda tüm lastiklerden gelen sicaklik ve basinç bilgileri dijital ekranda görülebilir. Ayrica herhangi bir olumsuzluk

    aninda LBS sesli ve görüntülü olarak kullaniciyi uyarir. Yavas hava Kaçagi - Hizli Hava Kaçagi - Lastik Patlamasi - Asiri sicaklik

    durumlarinda ALARM verir. Sensörlerin içerisinde uzun ömürlü piller mevcuttur. Bu piller ve sensörlerin çok az akim çekmeleri sayesinde sayesinde sensörler 5 yil çalisabilirler, daha sonra degistirilmeleri gerekmektedir.
    Sensörler Nereye Monte Edilir?

    Sensörler Herbir lastigin içerisine Lastik subaplari sökülerek monte edilir. Sensörler disaridan farkedilmez, normal bir lastik subabi görüntüsündedir. Lastik içerisindeki basinci ve sicakligi kablosus vericileri sayesinde ana beyine ulastirirlar. Üretilen herbir sensörün kendine özel kodu vardir trafikte yanyana duran araçlarda bile karismalari mümkün degildir.


    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
    1.5 Dci 80 Hp Renault Scenıc 2 Privilege | Techno+Executive+leather package | :encouragement:
    1.5 Dci 105 Hp Renault Megane 3 Privilege | Premıum+Sunroof+Navigasyon package | :encouragement:





  2. #2
    lewel123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çavuş

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Jul 2010
    Şehir
    İzmir
    Mesajlar
    479
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Hocam tamam güzel birşeyde aşırı hassas bir cihaz en ufak bişeyde hemen ''Lastik basıncını kontrol edin'' yazıyor biraz daha inerse ''Lastik patladı değiştirin'' yazıyor.Lastiğe bakıyorum görünürde bişey yok.
    Scenic II 1.6 115hp Başak sarısı <
    Subaru İmpreza 1.5 awd elegance <
    Scenic II 2.0 136 hp Alev kırmızı >

  3. #3
    MEGANE-464 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acr Designer

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2011
    Şehir
    BA
    Yaş
    20
    Mesajlar
    6.938
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Alıntı lewel123 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam tamam güzel birşeyde aşırı hassas bir cihaz en ufak bişeyde hemen ''Lastik basıncını kontrol edin'' yazıyor biraz daha inerse ''Lastik patladı değiştirin'' yazıyor.Lastiğe bakıyorum görünürde bişey yok.
    bu hata ile çok karşılaştım bunun nedeni lastikler bitmeye yakın olduğunda yapıyor.. ufak tefek kaçırmalar başlıyor.. lastikleri değiştirdiğiniz de sıkıntı ortadan kalkıyor günde 4-5 defa hava bastırmak zorunda kaldığım oluyordu :)))
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
    1.5 Dci 80 Hp Renault Scenıc 2 Privilege | Techno+Executive+leather package | :encouragement:
    1.5 Dci 105 Hp Renault Megane 3 Privilege | Premıum+Sunroof+Navigasyon package | :encouragement:





  4. #4
    ugur yurtseven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    VIP Üye

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2012
    Şehir
    istanbul
    Yaş
    46
    Mesajlar
    471
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Çok güzel bir çalışma, ellerinize sağlık.

    Lastik basınçlarındaki sorunların olası nedenleri hakkında bir kaç ilave bilgide ben vermek isterim.

    Bu bahsi geçen sensörlerin ömürlerinin uzun olması ve doğru basınç değerlerini göstermesinde bir çok etken vardır.

    - lastik sırt desen kalınlığının bitmeye yakın olması, bu nedenle belli ısılardan sonraki esnemeler standart dışında olur.
    - Sensör bataryalarının bitmeye yakın olmaları,
    - Jant eğilmeleri ve lastik deformasyonları,
    - Kimse dikkat etmemekte fakat bir diğer en büyük etken, lastik havasını bastığımız havanın kalitesinin kötü olması.

    Nelerdir bu hava kalitesizliği;

    Kompresör hava tankının ve hava borularının içlerinde pas kir ve korozyon olması nedeniyle lastiğe basılan havanın kirli ve tortulu olması,
    Kompresör hava tankının içinde su birikmesi sonucu, tanktan suyu tahliye edecek valflerin çalışmaması nedeniyle lastik içine hava ile suyunda girmesi,
    Kompresör çalışırken yapılan yağlamanın, filtrelemenin düzgün yapılmaması nedeniyle üretilen havanın içerisinde yağ olması ve hava ile lastik içine madeni yağın girmesi.

    Bu nedenlerden dolayı hava ile diğer maddelerin sıkıştırılma oranları farklı olacağından otomobilin sürüş süresine bağlı olarak ısınan lastikler farklı lastik basınçları verecektir.

  5. #5
    MEGANE-464 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Acr Designer

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Mar 2011
    Şehir
    BA
    Yaş
    20
    Mesajlar
    6.938
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Alıntı ugur yurtseven Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir çalışma, ellerinize sağlık.

    Lastik basınçlarındaki sorunların olası nedenleri hakkında bir kaç ilave bilgide ben vermek isterim.

    Bu bahsi geçen sensörlerin ömürlerinin uzun olması ve doğru basınç değerlerini göstermesinde bir çok etken vardır.

    - lastik sırt desen kalınlığının bitmeye yakın olması, bu nedenle belli ısılardan sonraki esnemeler standart dışında olur.
    - Sensör bataryalarının bitmeye yakın olmaları,
    - Jant eğilmeleri ve lastik deformasyonları,
    - Kimse dikkat etmemekte fakat bir diğer en büyük etken, lastik havasını bastığımız havanın kalitesinin kötü olması.

    Nelerdir bu hava kalitesizliği;

    Kompresör hava tankının ve hava borularının içlerinde pas kir ve korozyon olması nedeniyle lastiğe basılan havanın kirli ve tortulu olması,
    Kompresör hava tankının içinde su birikmesi sonucu, tanktan suyu tahliye edecek valflerin çalışmaması nedeniyle lastik içine hava ile suyunda girmesi,
    Kompresör çalışırken yapılan yağlamanın, filtrelemenin düzgün yapılmaması nedeniyle üretilen havanın içerisinde yağ olması ve hava ile lastik içine madeni yağın girmesi.

    Bu nedenlerden dolayı hava ile diğer maddelerin sıkıştırılma oranları farklı olacağından otomobilin sürüş süresine bağlı olarak ısınan lastikler farklı lastik basınçları verecektir.
    evet bunlarında etkisi var en büyük etkende bnce lastiklerin bitmeye yakın olması.. çünkü seyir halinde "lastik basıncı kontrol edin" yada "lastik patladı lütfen değiştirin" uyarısı ile çok karşılaştım ama inip baktığımda lastik sapasağlam ve bir süre sonra göstergeden kendiliğinden arız gidiyor zaten.. lastikleri değiştirince düzeldi..
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
    1.5 Dci 80 Hp Renault Scenıc 2 Privilege | Techno+Executive+leather package | :encouragement:
    1.5 Dci 105 Hp Renault Megane 3 Privilege | Premıum+Sunroof+Navigasyon package | :encouragement:





  6. #6
    yasarcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    OnBaşı

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Aug 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Yaş
    29
    Mesajlar
    331
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    hep merak etmiştim demekki kablosuzmuş :)
    çok sağolun
    2005 Clio 1.4 8V Klima LPG

  7. #7
    ralli_driver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Hüseyin Özkan

    Durum
    Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi
    Sep 2011
    Şehir
    istanbul
    Mesajlar
    819
    Otomobiliniz

    Standart Cevap: Lastik Basınç Sensörü Nedir? Nasıl Çalışır?

    Emeğinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş
    [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

3757
Views